רכב הפנאי החשמלי הזה טוען 200 ק"מ ב-5 דקות

פרטים ותמונות חדשות נחשפים על ה-G9 של אקספנג.

אנחנו לא מרבים לדבר כאן על אקספנג, אך לא בצדק – בכל זאת מדובר על אחד מיצרני הרכבים החשמליים הסיניים המובילים בעולם, שמוכר את מוצריו גם מחוץ לגבולות הרפובליקה העממית. מלבד סין, אקספנג מוכרת את הרכבים החשמליים שלה בעיקר בדנמרק, נורווגיה והולנד – מדינות שהתושבים שלהן מאמצים באהבה את המעבר לרכב חשמלי.

אבל לא התכנסנו כאן כדי לבצע סקירה על פיזור המכירות של אקספנג לפי מדינות אלא לדבר על דגם חדש של היצרן שעונה לשם G9, שההזמנות המוקדמות שלו נפתחו בתחילת החודש הנוכחי – אוגוסט 2022.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

אחרי שני דגמי סדאן (P7 ו-P5) ודגם קרוסאובר אחד (G3i), מגיע הדבר האמיתי – רכב פנאי חשמלי. ובלי יותר מידי הקדמות (מעבר למה שכבר עשינו), בואו ניגש לנתון המעניין ביותר לגבי הרכב הזה: 

באקספנג טוענים שרכב הפנאי החשמלי שלהם מסוגל להוסיף קצת פחות מ-200 ק"מ לטווח הנסיעה בתוך 5 דקות טעינה ואם זה נכון, הרי שמדובר ב-Game Changer של ממש וזה גם אומר שמדובר ברכב החשמלי שנטען הכי מהר בעולם. נכון להיום, המכונית החשמלית היחידה שמתקרבת לנתון הזה היא האייר של לוסיד, שמסוגלת להוסיף כ-160 ק"מ לטווח הנסיעה שלה בתוך כ-5 דקות בלבד.

XPeng G9 רכב פנאי חשמלי

חשוב לציין שהנתונים של לוסיד עושים שימוש בתקן EPA האמריקאי, כנראה התקן המדוייק ביותר כיום, בעוד שאלו של האקספנג עושים שימוש בתקן CLTC סיני שהוא, איך לומר בעדינות, קצת פחות מדויק (בלשון המעטה), כך שצריך לבדוק את הדברים בתנאי "אמת". בכל מקרה, כנראה שה-G9 של אקספנג אכן נטען מהר, מאד, גם אם לא מוסיף 200 ק"מ בתוך 5 דקות.

מהירות הטעינה יוצאת הדופן מתאפשרת בעיקר הודות לפלטפורמת ה-X-EEA 3.0 הייחודית של אקספנג עליה "יושב" הרכב – ובשונה מרכבים של חלק מהיצרנים האחרים שמציגים הספקי טעינה מרשימים אבל על הנייר בלבד מכיוון שאין בנמצא עמדות טעינה שיכולות לתמוך בהספק שכזה, באקספנג מתכננים לפרוס עמדות אולטרה מהירות בהספק של 480 קילוואט שיאפשרו לנהגים לנצל את מהירות הטעינה הפוטנציאלית במלואה.

עמדת טעינה סופר מהירה מבית XPeng

טווח הנסיעה עומד על 702 ק"מ (שוב, על פי תקן CLTC, כך שצריך לקחת את הנתון הזה בעירבון מוגבל) ובגרסת ההנעה הכפולה, ההספק עובר את ה-540 כ"ס – למרות משקל לא מבוטל ואורך של כמעט 5 מטרים, יזנק האקספנג G9 ממצב עמידה למהירות של 100 קמ"ש בתוך כ-3 שניות בלבד.

בתא הנוסעים אפשר להבחין בנוכחות מורגשת של עור הנאפה היוקרתי ובמסך תצוגה מרכזי עצום בגודל של כמעט 15 אינטש.

כיאה לרכב פנאי יוקרתי שקיבל את הכינוי המחייב Flagship Intelligent, ה-G9 מציע לא מעט פיצ'רים טכנולוגיים מתקדמים – החל ממערכת 3D אינטראקטיבית שכוללת הפעלה קולית ומערכת ה-Xopera של אקספנג שמציעה חווית שמע ברמת 5D.

ה-G9 מצויד בלא פחות מ-31 חיישני לידר, שבבי NVIDIA Drive Orin-X Intelligent המיועדים למערכות עזר מתקדמות לנהג.

נכון לזמן כתיבת שורות אלו, האקספנג G9 יהיה זמין בגרסת חמישה מושבים בלבד ולא שבעה מושבים, נושא שהיצרן אולי ירצה לשנות בהמשך. 

מאקספנג מסרו שיותר מ-23,000 סינים כבר שילמו מקדמה על סך 300 דולרים כדי לשריין לעצמם את אחד מרכבי ה-G9 שירדו מפס הייצור, וחדשות אלו מצטרפות לשיאי מכירות שרשם היצרן בעקבות עליה של עשרות אחוזים בהשוואה לאותה התקופה בשנה שעברה.

אך נראה שהמשבר בענף הרכב לא פוסח גם על אקספנג, שם מרגישים את משבר האספקה העולמי ובעקבות כך החליטו לעצור את ההזמנות המוקדמות לדגם ה-P5 שלהם באירופה.

מאמרים נוספים

5 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button