
הטיוטה C-HR נמצא איתנו כבר כמעט 10 שנים. מאז הוצג לראשונה ב-2016, נמכרו באירופה יותר ממיליון יחידות של הדגם, יעד אליו הגיעה טויוטה בסוף שנת 2024. ב-2023 נחשף הדור השני של ה-C-HR, לאחר שעבר עדכון עיצובי מקיף. כעת, מגיע העדכון המשמעותי השני בחייו של הדגם, עם החשיפה של טויטה C-HR פלוס, הגרסה החשמלית של הקרוסאובר הפופולרי של טויוטה.
טויוטה C-HR פלוס החשמלי מצטרף ל-bZ4X, שעבר לאחרונה מתיחת פנים, בליין רכבי הנוסעים החשמליים של טויוטה, לצד דגמי הפרואייס החשמליים שחלקם מיועדים לשימוש מסחרי. שני הרכבים עושים שימוש באותה הפלטפורמה הייעודית לרכבים חשמליים של טויטה, שנקראת e-TNGA 2.0, ומבחינת ההיררכיה, ה-bZ4X הוא הדגם הבכיר וה-C-HR פלוס הוא הדגם השני בגודלו. בהמשך צפוי להצטרף אליהם גם ה-bZ3X, רכב פנאי חשמלי נוסף שמיועד כרגע לשוק הסיני.
עם בסיס גלגלים של 2,750 מ"מ, ה-C-HR פלוס החשמלי צפוי להיות מרווח יותר ממקבילו הלא-חשמלי, שמציע בסיס גלגלים של 2,640 מ"מ, וגם מהראב 4, רכב הפנאי הפופולרי של טויוטה, שמציע בסיס גלגלים של 2,690 מ"מ. אחיו הגדול של ה-C-HR פלוס החשמלי כבר מציע בסיס גלגלים נדיב יותר, של ,2849 מ"מ.

ה-C-HR פלוס החשמלי של טויוטה ישווק במספר גרסאות:
- גרסת הבסיס, גרסת הנעה קדמית עם מנוע חשמלי יחיד בהספק של 165 כ"ס ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 8.6 שניות. גרסה זו מגיעה עם סוללה בקיבולת של 57.7 קוט"ש שמפיקה טווח נסיעה של 455 ק"מ.
- גרסת האמצע, גרסת הנעה קדמית עם מנוע חשמלי יחיד עם הספק משודרג ל-221 כ"ס ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 7.4 שניות. גרסה זו מגיעה עם סוללה בקיבולת של 77 קוט"ש שמפיקה טווח נסיעה של 600 ק"מ.
- הגרסה הבכירה, גרסת הנעה כפולה שמגיעה עם שני מנועים חשמליים המפיקים יחד 338 כ"ס ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-5.2 שניות. גרסה זו מגיעה עם הסוללה בקיבולת הגדולה יותר, אך כמובן שבעקבות העלייה בהספק טווח הנסיעה יורד במעט ביחס לגרסת האמצע, והוא עומד על 525 ק"מ.
טווחי הנסיעה של הטויוטה C-HR פלוס נמדדו על פי תקן WLTP, תקן המדידה המקובל באירופה – חשוב לזכור כי מדידת טווח הנסיעה של רכבים חשמליים על פי התקן אינו משקף באופן מדויק את טווח הנסיעה שיתקבל בתנאי אמת. במקרה של הטויוטה C-HR החשמלי, טווחי הנסיעה בעולם האמיתי צפויים לעמוד על כ-300 ק"מ לגרסת הבסיס, כ-390 ק"מ לגרסת האמצע וכ-350 ק"מ לגרסה הבכירה.
הדגם מצויד בטעינה סטנדרטית של 11 קילוואט (עם אפשרות שדרוג ל-22 קילוואט), יחד עם טעינה מהירה בהספק של 150 קילוואט, שמאפשר לקבל עוד 100 ק״מ של טווח בעשר דקות של טעינה.

מדובר בהשקה מוקדמת ולכן ישנם עדיין לא מעט פרטים שחסרים לגבי הטויוטה C-HR פלוס החשמלי, אך מהתמונות אפשר לראות מסך תצוגה מרכזי בגודל 14 אינטש, ומסך תצוגה לנהג, שני משטחי טעינה אלחוטית, הגה דומה לזה של ה-bZ4X, תאורת אווירה, תא מטען אחורי עם גישה גבוהה ועוד.
הטויוטה C-HR פלוס נכנס הישר לקלחת הרותחת של אחד הסגמנטים הכי לוהטים ופופולריים בתעשיית הרכב – סגמנט הקרוסאוברים. מעניין לראות אם הגרסה החשמלית שלו תצליח כפי שהצליחה גרסת הבעירה הפנימית.