Trending

סקודה חושפת את האלרוק RS

גרסת ביצועים חדשה לרכב הפנאי החשמלי הקומפקטי.

סקודה אלרוק הוא רכב פנאי חשמלי קומקפטי, אחיו הקטן של סקודה אניאק, דגם הפנאי החשמלי הבכיר בליין הרכבים החשמליים של סקודה, שכולל למעשה ונכון להיום, רק דגמים בסגנון פנאי. האלרוק החשמלי כבר זמין לרכישה באירופה, והוא צפוי להגיע לישראל עוד השנה. הרכב מיוצר ב-4 גרסאות ו-4 נפחי סוללה, אך עדיין לא ברור איזו מהן תגיע בסופו של דבר לארץ: האם זו תהיה אחת מ-3 גרסאות ההנעה האחורית? האם זו תהיה גרסת ההנעה הכפולה של האלרוק? ואולי גם וגם?

עד שהאלרוק יגיע לארץ, אנחנו יכולים להתרשם ממה שהולך להיות זמין לאירופאים לרכישה בקרוב – הסקודה אלרוק RS, גרסת הביצועים של רכב הפנאי החשמלי הקומפקטי.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בסקודה לקחו את האלרוק והעבירו אותו מקצה שיפורים מבחוץ ובפנים. זה כולל פגוש קדמי ואחורי שמעניקים לרכב מראה אגרסיבי ודינמי, כפי שגרסת ביצועים צריכה לשדר. עוד ברשימה אפשר למצוא חישוקי 21 אינטש (בהשוואה ל-19 ו-20 אינטש בגרסאות האחרות), מראות צד בשחור מבריק ועוד. בפנים מקבל האלרוק מושבים ספורטיביים יותר מאלו שבגרסאות הרגילות, תפרים בצבע זהה לצבע הרכב (ירוק זרחני) ועוד.

סקודה אלרוק RS מבט קדמי

עם תאוצה של 5.4 שניות ממצב עמידה לנסיעה במהירות של 100 קמ"ש, הסקודה אלרוק הוא הרכב בעל התאוצה המהירה ביותר בליין של סקודה, עוקף את סקודה אניאק RS עם זמן תאוצה של 5.5 שניות ואת סקודה אוקטביה RS הבנזינית עם תאוצה של 6.2 שניות.

ה"אחראים" לכך הם צמד מנועים חשמליים בהם מצויד הסקודה אלרוק, שמפיקים הספק 335 כ"ס, כפול מההספק של הסקודה אלרוק בגרסת ה-50 בעלת ההנעה האחורית.

בנוסף למנועים החשמליים, פלטפורמת ה-MEB של פולקסווגן הייעודית לרכבים חשמליים בה עושה שימוש גם הסקודה אלרוק מכילה סוללה בקיבולת של 79 קוט"ש עם טווח נסיעה מוצהר של 547 ק"מ, שלבטח הולך להיות נמוך משמעותית באופן ריאלי, יותר קרוב ל-400 ק"מ ואולי אפילו פחות אצל מי שירצה "ללחוץ" את הסקודה אלרוק RS כדי לנצל את כל 335 הסוסים שלו – משהו שצריך לקחת בחשבון כשמסתכלים על טווח מוצהר של קרוב ל-550 ק"מ.

זמן הטעינה ל-80% סוללה עומד על כ-26 דקות, בעמדת טעינה ציבורית מהירה בהספק טעינה של 185 קילוואט, הספק הטעינה המקסימלי של הסקודה אלרוק RS.

פנים הרכב וסביבת הנהג של סקודה אלרוק RS

השדרוגים הספורטיביים של הסקודה אלרוק RS לעומת הגרסאות האחרות לא נגמרים רק בפגושים מעוצבים והספק גדול יותר – בסקודה רוצים להבטיח שהרכב הזה יהיה מהנה לנהיגה, ולכן מוסיפים לאלרוק RS בלמים גדולים יותר, מתלים מוקשחים, הנמכה של הרכב ב-15 מ"מ מקדימה ו-10 מ"מ מאחורה ומערכת שיודעת להפיק סאונד מדומה של רכב ספורטיבי.

מחירו של הסקודה אלרוק RS טרם נחשף, אך הוא צפוי לנוע בין 50 ל-60 אלף אירו.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button