
ניסאן היא אחת מחלוצות הרכב החשמלי, עם ניסאן ליף שהוצגה כבר ב-2009, הרבה לפני שדגמי ה-ID החשמליים של פולקסווגן, דגמי האיוניק של יונדאי, דגמי ה-EV של קיה או ששלל מותגי הרכב החשמלי הסינים נכנסו לחיינו – אבל היפנים לא השכילו לנצל את המומנט ועד היום היצע הדגמים החשמליים של ניסאן נותר דל וכולל בעיקר את הניסאן אריה, רכב הפנאי החשמלי, יחד עם צמד דגמים חשמליים מסחריים (טאון-סטאר ואינטר-סטאר), והניסאן N7, רכב סדאן חשמלי, שת"פ עם דונפנג הסינית, רכב שמיועד לשוק הסיני בלבד.
דווקא בתקופה ממש לא פשוטה בעבור ניסאן, אחר שהשת"פ המדובר עם הונדה שעשה הרבה רעש נכשל ואחרי התפטרות המנכ"ל ואולי דווקא בגלל התקופה, בניסאן חושפים דגמים חשמליים חדשים, ואפשר למצוא שם כמה שמות מוכרים.
ניסאן ליף, מיקרה, וג'וק חשמליים

מדובר בחשיפה ראשונית מאד, ולכן בשלב הזה, רב הנסתר על הגלוי. מה שכן ידוע זה שהדגמים החשמליים החדשים של ניסאן יגיעו לייצור כבר בחודשים הקרובים, עוד לפני סוף השנה הנוכחית, שנת 2025. כפי שקרה ללא מעט רכבים, גם הפך גם הניסאן ליף להיות רכב פנאי חשמלי שצפוי להתחברות בדגמים כמו טסלה מודל Y, פולקסווגן ID.4, קיה EV5 ועוד. כן ידוע שהניסאן ליף החדש יתבסס על פלטפורמת ה-CMF-EV, פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים בה עושה שימוש גם ניסאן אריה וגם הדגמים החשמליים של רנו, כמו המגאן והסניק E-TECH.

רנו היא השותפה העיקרית של ניסאן בפיתוח הדגמים החשמליים החדשים, והמיקרה החשמלית היא למעשה הגרסה של ניסאן לרנו 5 החשמלי. העיצוב החיצוני של מכונית הסופר-מיני החשמלית החדשה של ניסאן מזכיר מאד את זה של רכב הקונספט 20-23, מיקרה חשמלית על סטרואידים. האם בעקבות החשיפה של הרנו 5 טורבו החשמלי אנחנו צפויים לראות גם את דגם הקונספט החשמלי-שרירי של ניסאן הופך מדימיון למציאות?

ניסאן ג'וק החשמלי החדש הוא רכב קרוסאובר חשמלי מעוצב שממשיך את אותה הגישה של דגם הבעירה הפנימית, רק בזירה החשמלית. ניסאן ג'וק נמכר בישראל כבר למעלה מעשור, ובתקופה הזו הוא הספיק להתחבב על לא מעט ישראלים.
טנדר ורכב פנאי-שטח חשמליים?

האם בנוסף לליף, למיקרה ולג'וק החשמליים, בניסאן מכינים לנו הפתעות נוספות? בתמונות שפרסמה יצרנית הרכב היפנית מופיעים דגמים נוספים, ובתוך כך גם טנדר (בדגמים המיועדים לדרום אמריקה) – ויחד עם זאת שזה נראה מבטיח, חשוב לציין שבניסאן הצהירו שבין הדגמים החדשים שהם מתכוונים לייצר יהיו גם דגמי בעירה פנימית ודגמי פלאג-אין חדשים, ולא רק דגמים 100% חשמליים, כך שעדיין מוקדם לדעת אם בניסאן החליטו להתחרות עם מקביליהם גם בסגמנטים אלו.
ךללחימממלצ