
בתעשיית הרכב של שנת 2025 שת"פ היא לא מילה גסה והדוגמא החדשה ביותר שאנחנו מקבלים של פרויקט כזה הוא המאזדה EZ-60, רכב פנאי חשמלי חדש של מאזדה שמבוסס על דיפאל S07, רכב פנאי חשמלי של המותג מבית צ'אנגאן.
הקשר בין צ'אנגאן ומאזדה החל כבר בשנת 2012, כך שמדובר בשיתוף פעולה ותיק ורב שנים. במפעל המשותף לשתי החברות בעיר נאנג'ינג שבסין, מיוצרות הגרסאות הסיניות של דגמים מוכרים של מאזדה כמו ה-CX-30, ה-CX-50, מאזדה 3 ומאזדה EZ-6 שתכף מוזכר כאן שוב בהמשך.
מותג דיפאל מיובא לישראל על ידי חברת מכשירי תנועה, יבואנית רכבי סוזוקי. דיפאל S07 הגיע לישראל לקראת סוף שנת 2024. צמד הרכבים, הדיפאל והמאזדה, עושים שימוש באותה הפלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים של צ'אנגאן, העונה לשם EPA1 מה שאומר שהמאזדה EZ-60 הוא בעצם דיפאל S07, רק בשינוי אדרת.
מאזדה EZ-60 וגם הדיפאל S07 משתייכים לרכבים בסגנון פנאי אבל כאלו המעוצבים טיפה יותר לכיוון הצד הספורטיבי, אופנה שהולכת וגדלה בשנים האחרונות.
כזכור, מאזדה חשפה לאחרונה את המאזדה 6 החשמלי, שהוצג בתחילה לשוק הסיני המקומי ובהמשך אמור להגיע גם למדינות אירופה – לגרסת הפנאי EZ-60 שמופיעה כאן צפוי גורל דומה.

מדובר בחשיפה ראשונית לפני ההשקה הרשמית שצפויה לקרות מתישהוא בשבועות הקרובים אבל בגלל שהמאזדה EZ-60 הוא בעצם דיפאל S07 רק בלוק אחר, יש לנו פרטים להסתמך עליהם.
העיצוב החיצוני מזדאי-אופייני, גרסת הפנאי של ה-EZ-6, כשגם הסדאן עושה שימוש בפלטפורמה של צ'אנגאן.
מאזדה EZ-60 צפוי להגיע בהנעה חשמלית, עם מנוע אחורי בעל הספק של 218 כ"ס וסוללה בקיבולת של 80 קוט"ש שמפיקה טווח נסיעה של 475 ק"מ על פי תקן WLTP, טווח ריאלי שצפוי לעמוד על אזור ה-400 ק"מ בין טעינה לטעינה. מהתמונות נראה שהדיפאל S07 מעט יותר אירודינמי מהמאזדה EZ-60, כך שאולי צפוי להיות הפרש קטן בטווח, אך קשה לדעת בוודאות לפני שאנחנו מקבלים את הנתונים הרשמיים.
בסיס הגלגלים של הדיפאל S07 עומד על 2.9 מטרים וצפוי להיות זהה ב-EZ-60, בסיס גלגלים שבין קיה ספורטאז' ומיצובישי אאוטלנדר לפורד אקספלורר וזהה לבסיס הגלגלים של טסלה מודל Y.

דיפאל S07 מציע רמת אבזור בטיחותי 8, מסך מרכזי בגודל 15.6 אינטש, תא מטען אחורי בקיבלות של 435 ליטר ותא מטען קדמי בקיבולת של 125 ליטרים – מעניין לראות אילו מהמאפיינים האלו יהיו זמינים, אם בכלל, בגרסת המאזדה שלו.
מה שלא צפוי להיות זהה בין שני הדגמים הוא תג המחיר – מחירו של הדיפאל S07 עומד בישראל על החל מ-200,000 ש"ח, ואנחנו צופים כי המאזדה יהיה יקר ממנו. האופציה היחידה לרכב יפני חשמלי בישראל כיום הוא טויוטה bZ4X של טויוטה, כך שתוספת של אופציה נוספת מבית מאזדה בהחלט דרושה לשוק המקומי וחדשות טובות לנאמני הרכב היפני, בשוק שנשלט ברובו על ידי רכבים חשמליים סיניים.
המאזדה EZ-60 יחשף בתערוכת הרכב של שנגחאי, שתתקיים לקראת סוף החודש.