נחשף רשמית: רכב הפנאי החשמלי החדש של מאזדה

כל הפרטים על ה-EZ-60, הדגם החשמלי השלישי של יצרנית הרכב מיפן.

תערוכת הרכב של שנגחאי, 2025: מאזדה מסירה את הלוט מה-EZ-60, רכב פנאי חשמלי, הדגם ה-100% חשמלי השלישי בסה"כ שלה. קדם לו ה-MX-30 שלא היה מאד מוצלח בלשון המעטה וה-6e, ממשיך הדרך החשמלי של המאזדה 6 הפופולרי, וגרסת הסדאן של ה-EZ-60.

הדגמים החשמליים החדשים של מאזדה מיוצרים בשיתוף פעולה עם צ'אנגאן הסינית, כך שה-EZ-60 הוא למעשה אחיו התאום של דיפאל S07, רכב פנאי חשמלי של אחד המותגים של צ'אנגאן – שני הדגמים עושים שימוש בפלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים של צ'אנגן שנקראת EPA1. צ'אנגן מייצרת עבור מאזדה בסין גם דגמים לא חשמליים כמו מאזדה 3 ומאזדה CX-50. זאת במסגרת שיתוף פעולה שנמשך כבר מעל ל-20 שנה.

לפני כשבועיים נחשפו לראשונה התמונות של ה-EZ-60 ועכשיו אנחנו מקבלים את הפרטים המלאים על רכב הפנאי החשמלי שצפוי להמכר קודם כל בסין אבל בהמשך להגיע גם לשווקים נוספים, אירופה ואולי גם לישראל.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

עם אורך של 4,850 מ"מ, רוחב של 1,935 מ"מ, גובה של 1,620 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,902 מ"מ, מאזדה EZ-60 החשמלי נמצא איפשהוא בין ה-CX-60 שבסיס גלגליו 2.8 מטרים ל-CX-90 בעל 8 מקומות הישיבה שבסיס גלגליו מעל 3 מטרים, שניהם רכבי פנאי של מאזדה בעלי מנוע בעירה פנימית. רכב הפנאי החשמלי החדש של מאזדה ייכנס ישירות לסגמנט הפופולרי ביותר בעולם הרכב, סגמנט רכבי הפנאי, שם צפויה לו תחרות לא פשוטה מול דגמים מקבילים, חשמליים ולא-חשמליים.

מבט צד על מאזדה EZ60 חשמלי

יחד עם זאת, העובדה כי מדובר ברכב מתוצרת מאזדה, מותג רכב יפני שנתפס כאמין ואיכותי בקרב לא מעט אנשים, תהווה יתרון בתחרות, לפחות מול חלק ממתחריו.

גם עכשיו, אחרי החשיפה החגיגית בתערוכה, אף אחד, חוץ מאנשי מאזדה שעבדו על ה-EZ-60, לא יודע עדיין מה יהיה טווח הנסיעה של רכב הפנאי החשמלי החדש. הנתונים הקרובים ביותר למשהו רשמי שיש לנו הם הנתונים של הדיפאל S07, שמגיע עם סוללה בקיבולת של כ-80 קוט"ש שמייצרת לו טווח נסיעה של 475 ק"מ על פי תקן WLTP – ככה שהטווח הריאלי צפוי לעמוד איפשהוא על אזור ה-400 ק"מ בין טעינה לטעינה. לא רע, טוב יותר מרכבים כמו BYD אטו 3 או טויוטה bZ4X, שניים שבהחלט יכולים להחשב כמתחרים פוטנציאליים של המאזדה EZ-60.

אנחנו לא יודעים אם ה-EZ-60 יהיה יקר יותר מהטויוטה, אבל אפשר להעריך שהוא יהיה יקר יותר מה-BYD.  מה שכן ידוע זה שמאזדה מתכננת לייצר את ה-EZ-60 בגרסת הנעה אחורית בלבד, ואין תכנון להנעה כפולה באופק, מה שדווקא טוב לטווח הנסיעה.

פנים הרכב וסביבת הנהג  מאזדה EZ60, עם מסך מולטימדיה מרכזי רחב מאוד

במאזדה חושבים כנראה שהדרך אל ליבו של הלקוח עוברת במסך התצוגה של הרכב, והם בחרו לצייד את ה-EZ-60 במסך תצוגה רחב בגודל 26.45 אינטש. מוגזם או מגניב, מה אתם חושבים? אל מסך ה-26 אינטש העצום מתווספים גם מסכי מגע לנוסעים מאחורה. למאזדה EZ-60 החדש תא מטען בנפח של 350 ליטרים – קטן משמעותית מזה של המאזדה CX-5 הבנזיני אבל החשמלי שולף קלף מהשרוול בדמות תא מטען קדמי בנפח של 126 ליטרים – כמו שיש לאחיו, הדיפאל S07.

המאזדה EZ-60 עמוס בטכנולוגיה: על הרכב מותקנים לא פחות מ-5 מצלמות, 5 רדארים ו-12 חיישנים אולטרא-סונים שאחראים על אספקת המידע למערכות הרכב המתקדמות. יתרון נוסף של המאזדה EZ-60 כרכב משפחתי, בנוסף לשני תאי המטען, הוא שהרכב מגיע עם 9 כריות אוויר.

כפי שהזכרנו למעלה, במאזדה הצהירו כי הם מתכוונים להביא את ה-EZ-60 גם לשוק העולמי, שם הוא ישווק תחת השם CX-6e.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button