
בעקבות העלייה במספר הרכבים החשמליים בישראל והצורך הגובר בתשתיות טעינה זמינות, משרד האנרגיה והתשתיות פועל לגבש רגולציה חדשה בתחום עמדות הטעינה הציבוריות. נכון להיום פועלות מעל 20 חברות טעינה שונות בישראל.
מחקר שביצע המשרד על שוק עמדות הטעינה בארץ בהשוואה למקומות אחרים בעולם מראה כי יש צורך משמעותי בשיפור נגישות ואיכות המידע לגבי עמדות הטעינה הציבוריות – בין היתר מיקומי העמדות, התקינות והפניות שלהם ומידע לגבי המחירים – שמשפיעים על היכולת של נהגים לאתר עמדות טעינה.
לאור הצרכים העולים מציבור הנהגים ובמטרה לקדם את תחום הרכבים החשמליים, משרד האנרגיה בוחן אסדרה ורגולציה בתחום עמדות הטעינה הציבוריות, במטרה לשפר את זמינות המידע, התקשרות ותשלום, תחזוקה, שירות לקוחות ותמיכה טכנית ועוד.
בין היתר נבחנת האפשרות להטיל חובת דיווח על כלל מפעילי עמדות הטעינה לרכבים חשמליים, כפי שנעשה במדינות רבות. עם דיווח רציף, שיכלול נתונים בנוגע למיקום, תקינות העמדות, מצב התפוסה שלהן, מחירים, ונתונים נוספים. נתונים אלו יהיו נגישים לציבור הרחב.
בנוסף נבחנות האפשרויות השונות בנוגע לאסדרה בתחום הסליקה ההדדית (Roaming), במנגנון של חיוב ממשק בין החברות או במנגנון סליקה מרכזי, כתוספת או כתחליף לאמצעי תשלום אחרים כגון אשראי.
מעוניינים לקחת חלק? מידע נוסף תמצאו באתר של משרד האנרגיה: פניה לקבלת עמדת הציבור בנוגע לאסדרה לענף עמדות הטעינה לרכבים חשמליים. תגובות יתקבלו עד לתאריך 8.4.25.