
מותג הרכב החשמלי אוואטר עומד לנחות בישראל בשבועות הקרובים ולהביא איתו בשורה טכנולוגית ויוקרתית לשוק הרכב המקומי. המותג נולד כתוצאה משיתוף פעולה של צ'אנגאן, אחת מחמש יצרניות הרכב הגדולות בסין, יחד עם CATL, יצרנית הסוללות הגדולה והמובילה בעולם. נכון להיום המותג מייצר שלושה דגמים חשמליים (עם עוד אחד שצפוי להכנס לייצור בקרוב).
הדגם הראשון שינחת בישראל הוא אוואטר 11 – רכב פנאי פרימיום חשמלי בעיצוב קופה. האווטר 11 הוא הדגם הראשון של המותג, הוא מציע פנים אלגנטי ומאובזר היטב, טווחי נסיעה גבוהים שמגיעים עד ל-540 ק״מ לטעינה, טעינה סופר מהירה ושתי אופציות להנעה.
האוואטר 11 חולק עיצוב עם דגם האוואטר 12, רכב גראנד קופה חשמלי, שניהם עוצבו על ידי תחת פיקוחו של נאדר פאג'ינזדה, מעצב רכב בכיר בעל ניסיון עשיר, שעבד למעלה מ-17 שנים ב-ב.מ.וו, וחתום על דגמי קונספט וסדרות 6 ו-7 של המותג.
הדגמים של אווטר מיועדים להתחרות בדגמים של מותגי פרימיום כמו אקספנג, ניו או טסלה, והם עמוסים בטכנולוגיות ופיצ'רים מתקדמים, כולל אפילו מהדורת קים ג'ונס מפונפנת של האווטר 12, שמגיעה עם תיק של דיור במתנה.
סוללה, טווח והנעה
הדגם ישווק בישראל בשתי גרסאות – גרסת הנעה אחורית עם הספק של 311 כוחות סוס, תאוצה מעמידה למאה קמ״ש ב-6.6 שניות, וסוללת 90 קוט״ש, יחד עם גרסת הנעה כפולה עם הספק של 578 כוחות סוס, מומנט של 65 קג"מ ותאוצה למאה קמ״ש ב-4.5 שניות בלבד, המצוידת בסוללה גדולה מאוד של 116 קוט״ש ומאפשרת טווח נסיעה של 540 ק״מ.
הדגם עושה שימוש בפלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים שמכונה CHN ובנויה בארכיטקטורת 800V, המאפשרת טעינה מהירה במיוחד בהספק של עד 240 קילוואט – איתה תוכלו לקבל טווח נוסף של 200 ק"מ בתוך 10 דקות טעינה בלבד.
פנים הרכב

אוואטר 11 מציג תא נוסעים מרווח ומעוצב בקפידה, עם בסיס גלגלים ארוך של 2.98 מטרים, והוא יגיע בשתי גרסאות – חמישה וארבעה מושבים, כשהאחרונה תשווק עם צמד מושבי קפטן מאחור. כלל המושבים מרופדים בעור נאפה, כשהמושבים הקדמיים כוללים חימום, אוורור, כיוונון חשמלי ועיסוי, והמושבים האחוריים מחוממים ומאווררים (למעט האמצעי בגרסת החמישה מושבים).
סביבת הנהג מצוידת בשלושה מסכים גדולים – מסך מולטימדיה בגודל 15.6 אינטש, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינטש ומסך נוסף ממול לנוסע הקדמי בגודל 10.25 אינטש. מערכת המולטימדיה מבוססת על מערכת הפעלה של Huawei ויש גם משטח טעינה אלחוטי לנייד, מערכת שמע ממותגת של Meridian עם 25 רמקולים, גג פנורמי, תאורת אווירה עם 256 צבעים, דלתות עם סגירת ואקום ותא מטען קדמי, כנהוג ברכבי יוקרה חשמליים.

בתחום הבטיחות אוואטר 11 מציע שלל מערכות סיוע מתקדמות, כמו בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית חכמה, מערך מצלמות 360° ברזולוציה גבוהה במיוחד כולל שיקוף מתחת לרכב, חניה אוטומטית ועוד.
מאות יחידות ראשונות של הדגם צפויות להגיע לישראל בקרוב לקראת השקת המותג והדגם בישראל.
יש שמועה שאסלה Y 2026 הולכת להעתיק ולשדר את המראה של המכונית הזו, לא למהר לקנות, בטח לא במחיר שגבוה יותר מטסלה y , כי מערכות ההפעלה של טסלה Y בשש דרגות גבוהה יותר… המכונית הזו עולה רק 40 אלף דולר בחול וטסלה y עולה 60 אלף דולר.
אם הם יבקשו שקל מעל 239 זו תיהיה חוצפה שתעלה לאלבר בלקוחות , אם החברה בסין לא תיהיה מרוצה מכמות המכירות שלה הם ייאבדו את המותג.
לא לקנות בכל מחיר רכב שעולה בחול 42 אלף דולר בלבד!
אפ ישראל הולכת להוריד מיסים לסחורות מארה״ב הטסלה הולכת לרדת למחיר ריצפה… אל תמהרו לקנות את אוואטר 11 , בחול טסלה y עולה יותר אז לשלם על המותג הלא מוכר הזה יותר מטסלה ? בדיחה.
תצרו איתי קשר לגבי אווטר 11 תודה מראש
אם אלבר חכמים, ימכרו אותו במחיר 247 אלף, כמו הטסלה y ואז הם יהפכו לרכב הנמכר ביותר ישראל תוך שנה , שקל יותר ייצור מרמור , מדובר ברכב שעולה 38k מי שמחפש מכוניות יוקרה לא יתפשר על רכב שעולה 38K בחול… ואז הם ישארו ללא קהל בישראל… להרוס רכב כזה זה יהיה הדבר הכי מביך שניתן לעשות לרכב עם פוטנציאל עצום, במקרה שכזה המנכ״ל יפוטר מיד….