
סובארו סולטרה, רכב הפנאי החשמלי, נחשף בשנת 2021 כרכב ה-100% חשמלי הראשון של סובארו. הסולטרה היה למעשה העתק של טויוטה bZ4X, ואנחנו כותבים היה כי לשנת 2025 שני הרכבים האלו עברו עידכוניים, גם עיצוביים, שמפרידים אותם אחד מהשני.
טויוטה חשפה ראשונה את ה-bZ4X החדש שכולל תוספת של גרסת בסיס חדשה עם סוללה בקיבולת קטנה יותר, וכעת מגיע תורה של סובארו.
מבחינה חיצונית השינוי ברור – החלק הקדמי של הדגם החדש לא דומה בכלל לחלק הקדמי של הדגם היוצא בעוד שהחלק האחורי שומר על מראה די דומה. על טעם ועל ריח אין מה להתווכח, אנחנו חושבים שהדגם החדש נראה טוב מהדגם היוצא… מה דעתכם?
חלקו הקדמי של הסולטרה חולק קווים דומים עם זה של הטריילסיקר, דגם חשמלי חדש שסובארו הציגה גם כן בתערוכת הרכב של ניו יורק שמתקיימת בימים אלו, ונראה כי זו השפה העיצובית החדשה שהמותג מאמץ. ביצועי הסולטרה בישראל רחוקים מלהיות סיפור הצלחה – פחות מ-100 יחידות של רכב הפנאי החשמלי של סובארו עלו על כבישי ישראל מאז התחיל להמכר כאן, כשגם על הגרסה של טויוטה נשמעו טענות של טווח נסיעה קצר יחסית במחיר גבוה.

כמובן שיש כאלו שעדיין יעדיפו רכב יפני של טויוטה או סובארו על פני מותגים אחרים כך שטוב שהם זמינים בהיצע.
הסובארו סולטרה החדש לא רק נראה טוב יותר מקודמו, הוא גם יעיל יותר בתור רכב חשמלי – רכב הפנאי החשמלי של סובארו מקבל סוללה חדשה, בעלת קיבולת גדולה יותר, 74.7 קוט"ש בדגם החדש לעומת 72.8 קוט"ש בדגם היוצא, מה שבא לידי ביטוי בעלייה בטווח הנסיעה מ-363 ק"מ ל-456 ק"מ, עלייה משמעותית. טווח הנסיעה הריאלי של הסובארו סולטרה החדש צפוי לעמוד על איזור ה-380 ק"מ בין טעינה לטעינה.
הסולטרה החדש מקבל גם מערכת לחימום מקדים של הסוללה, שלא הייתה זמינה בדגם היוצא, תוספת חשובה שיכולה לסייע בשיפור זמן הטעינה, שעומד על קצת יותר מחצי שעה מ-10% ל-80%.

הסובארו סולטרה החדש יהיה זמין בשתי גרסאות – אחת בעלת הספק של 233 כ"ס, עלייה לא גבוה מאד מהדגם היוצא שהציע הספק של 225 כ"ס. החדשות הגדולות הן מצידה של גרסת ה-XT החדשה, שתציע הספק של 338 כ"ס, עלייה בהספק של לא פחות מ-113 כ"ס. כמובן שבגרסה זו, טווח הנסיעה צפוי להיות נמוך יותר בהתאם לפוטנציאל הביצועים.
עם תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך כ-5 שניות, הסובארו סולטרה XT הוא אחד הרכבים שמאיצים הכי מהר בליין הדגמים של סובארו.

בפנים, מקבל הסובארו סולטרה מסך חדש בגודל של 14 אינטש כפי שקיבלו הטריילסיקר החדש וגם ה-bZ4X, הגדול יותר באופן משמעותי מזה של המתחרים (12 אינטש בקיה EV6 וביונדאי איוניק 5). רכב הפנאי החשמלי של סובארו לא ממש מיועד לשטח, אבל בסובארו עדיין בוחרים לציין כי יש לו מרווח גחון של כ-21 ס"מ ומצבי נהיגה ייעודיים לבוץ ולשלג.
מחירו של הסובארו סולטרה החדש טרם נחשף, אך עם כל השדרוגים, לא נופתע אם הוא יהיה יקר מקודמו, בטח בגרסת ה-XT החדשה. הרכב צפוי להגיע לאולמות התצוגה לקראת שנת 2026.