סובארו חושפת דגם חשמלי חדש, מקביל לאאוטבק

הרכב החשמלי השני של יצרנית הרכב מיפן עשוי להיות התגשמות החלומות של לא מעט אמריקנים.

סוף סוף קרוסאובר חשמלי עם יכולות שטח אמיתיות? מהתמונות (ומהשם) נראה כי זה בדיוק מה שהסובארו טריילסיקר (TrailSeeker) רוצה להיות. מאז נחשף ועד היום האאוטבק היה ועודנו אחד הדגמים הכי פופולריים של סובארו, סטיישן/קרוסאובר נוח ומרווח בעל הנעה כפולה ויכולות שטח לא רעות בהשוואה למתחרים.

כשהסובארו סולטרה (אחיו התאום של טויוטה bZ4X, שהספיק להתחדש לא מזמן) נחשף לראשונה בשנת 2021 כולם קיוו שהוא יהיה קרוסאובר חשמלי עם יכולות שטח אבל זה לא מה שקרה בפועל, לאכזבת חובבי המותג. כעת, עם החשיפה של הדגם החדש, נראה שזה קורה.

סובארו טריילסיקר נחשף בתערוכת הרכב של ניו יורק שמתקיימת בימים אלו (בה הוצג גם הסולטרה החדש לאחר מתיחת פנים), כשהראשון צפוי להיות חזק ומרווח יותר מהאחרון – הטריילסיקר גבוה ב-25 מ"מ ורחב בכ-150 מ"מ מהסולטרה.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

הטריילסיקר יהיה גם חזק יותר מהסולטרה – הספק של 375 כ"ס מול 338 כ"ס שמפיקים שני מנועים חשמליים. גם ביצועי התאוצה של הרכב החשמלי החדש של סובארו לא רעים – ממצב עמידה לנסיעה במהירות של 100 קמ"ש בתוך 4.4 שניות בלבד, זה חתיכת סובארו מהיר.

 סובארו טריילסיקר מאחור בזמן נסיעה בעליה על גבעה

אחת התלונות המרכזיות לגבי ה-bZ4X התייחסה לטווח הנסיעה המאכזב יחסית שמציע רכב הפנאי החשמלי של טויוטה – ולמרות שמדובר באחים תאומים, טווח הנסיעה של האח לבית סובארו אפילו נמוך מזה של האח לבית טויוטה. הטריילסיקר החדש מגיע עם סוללה בקיבולת מעט גדולה יותר של 74.7 קוט"ש (בהשוואה ל-72.8 קוט"ש
בסולטרה) ועם טווח נסיעה מוערך של "יותר מ-416 ק"מ" כך על פי סובארו, מה שאומר טווח ריאלי של כ-380 ק"מ, אבל קשה לדעת בוודאות עד שנקבל מספרים רשמיים.

הסובארו טריילסיקר מציע מרווח גחון זהה לסולטרה של כ-21 ס"מ, יכולת גרירה של כמעט 1.6 טונות, מה שהוא אומר שהוא יוכל להתמודד די בקלות עם גרירה של נגרר גדול כמו קראוון – רק לא לשכוח שזה "שואב" את הטווח. בנוסף מקבלים כאן את מערכת ה-X-MODE שכוללת מצבי נהיגה ייעודיים לבוץ ושלג – קריטי למי שגר בצפון אמריקה, קהל היעד העיקרי של הסובארו טריילסיקר.

פנים הרכב וסביבת הנהג של סובארו טריילסיקר עם מסך מולטמדיה במרכז הרכב והגה קטום

בפנים אנחנו מקבלים מסך תצוגה בגודל 14 אינטש שמופיע גם בסולטרה וב-bZ4X החדשים, גדול משמעותית ממה שמציעים המתחרים (12 אינטש בלבד ביונדאי איוניק 5 ובקיה EV6), בנוסף לכך שני משטחי טעינה לטעינה אלחוטית והגה שמוכר לנו מהסולטרה היוצא.

ואם אתם מרגישים שחסרים לכם הרבה פרטים כמו למשל נפח תא מטען (פרט חיוני ברכב פנאי-משפחתי), וכמובן גם המחיר, דעו כי אתם לא לבד. מדובר בחשיפה ראשונית לדגם שאמור להיות זמין לא לפני שנת 2026, כך שאנחנו מעריכים שנקבל עוד מידע עליו ככל שנתקרב להשקה הרשמית.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button