אם הייתם חובבי רכב בשנות ה-80 של המאה הקודמת, כנראה אחד הדגמים שהופיעו אצלכם הכי הרבה כשהייתם סוגרים את העיניים בלילה הוא הרנו 5 טורבו, גרסת הביצועים השרירית, המנופחת, של מכונית הסופר-מיני הצרפתית. השנים עברו אבל החלומות נשארו והרנו 5 טורבו נחשב עד היום לאחד הרכבים הכי אייקוניים שיש.
זו כנראה הסיבה העיקרית לכך שבשנה שעברה, רנו הודיעה שהיא מתכוונת להחזיר לחיים את הרנו 5 טורבו – בגרסה חשמלית שמבוססת על רנו 5 החשמלית, רכב הסופר-מיני החשמלי שהושק בתחילת שנת 2024. רנו הצהירה לאחרונה שה-5 טורבו אכן תגיע לייצור, זה יקרה כבר בשנת 2027, במהדורה מיוחדת שתכלול 1,980 יחידות בלבד – קריצה לרנו טורבו 2 משנת 1980.
רנו 5 טורבו החשמלי הוא רכב סופר-מיני-על שמיועד הרבה יותר לאספנים מאשר שהוא מיועד להמונים – לכן אנחנו לא מתכוונים לשים אותו באותה קטגוריה של רכבים כמו אבארט 500 החשמלי, הגרסה הספורטיבית של פיאט 500 החשמלי וגם לא כמתחרה של גרסת ה-GTI החשמלית של פולקסווגן ID.1, שלאחרונה נרמז שיצרנית הרכב הגרמנית מתכוונת לחשוף. בהמשך אולי נראה גרסה מעודנת יותר של הרנו 5 טורבו, אבל בכל מקרה, כרגע, אין מידע שזה אכן יקרה.

אם לשפוט על פי גיליון הנתונים של הרנו 5 טורבו, הבוסים אמרו למי שאחראי על הפרויקט משהו בסגנון של "אנחנו רוצים שתקחו את הרנו 5 החשמלי ותעשו אותו כמה שיותר מטורלל" – אחרת לא ברור מי נתן את האישור להתקין שני מנועים חשמליים שמפיקים הספק של 540 כ"ס על רכב סופר-מיני חשמלי ששוקל 1.45 טון.
לשם ההשוואה, הרנו 5 טורבו של שנות ה-80 העליזות, הגיע עם מנוע בנזין בנפח של 1.4 ליטר עם הספק של 160 כ"ס על משקל של קצת פחות מטון.

הזינוק ממצב עמידה לנסיעה במהירות של 100 קמ"ש של הרנו 5 טורבו החשמלי לא צפוי לארוך הרבה זמן, באזור ה-3.5 שניות. סוללת ה-70 קוט"ש צפוי להפיק טווח נסיעה באזור ה-400 ק"מ (על פי התקן, לא כשלוחצים את הדוושה), וזמן הטעינה צפוי להיות קצר ולעמוד על כרבע שעה בין מ-15% ל-80% סוללה, במידה ומטעינים את הרכב בעמדה בעלת הספק מירבי של 350 קילוואט.

הרנו 5 טורבו נראה כמו רכב ממשחק במחשב שהגיע אל העולם האמיתי. גוף מנופח עם כונסי אוויר עצומים בצידי הרכב ועל מכסה המנוע, חלקי קרבון קלילים שסייעו לצמצם את משקל הרכב, ספויילר צמוד-גג, חישוקים ענקיים, כלוב התהפכות, מושבי באקט, פנסי ערפל וידית בלם יד אנכית – שני אלמנטים מוכרים מעולם מירוצי הראלי, בהם כיכבה הרנו 5 בשנים בהן יוצרה.
מחיר הרנו 5 טורבו החשמלי טרם פורסם, אבל לא היינו מוטרדים מזה יותר מידי – עם 1,980 יחידות בלבד שצפויות להגיע לייצור, נראה שמי ש"צריך" לדעת כבר יודע מראש כך שלא נופתע אם 1,980 היחדות האלו ימכרו מראש למכורים ומביני עניין שידם משגת. כמו רבים אחרים שפינטזו על הרנו 5 טורבו של שנות ה-80, גם הפעם רובנו נשאר עם חלומות, ותמונות יפות.
איך בדיוק טורבו על רכב חשמלי??? 🤦
שום דבר לא יחזיר להם את תהילת העבר אחרי מנוע הפיורטק המחורבן שלהם
מקווה מאוד שהיצרנים גילו פה נישה לא ממומשת.
גרסאות הוט האצ' חשמליות. קומפקטיות חשמליות שובבות כמו 5N . מקווה לראות עוד הרבה כאלה!!!
גולף
פיזו 205