נתוני הזמנות מרשימים לחדש של ליפמוטור

יצרנית הרכב הסינית חשפה לאחרונה דגם פנאי חשמלי חדש שמושך לא מעט תשומת לב.

כ-48 שעות בלבד לאחר שפתחה לראשונה את פנקס ההזמנות לדגם החשמלי החדש שלה, ליפמוטור הסינית (LeapMotor), מדווחת כי הוא קיבלה מעל ל-30,000 הזמנות מוקדמות לדגם.

הדגם החדש נקרא ליפמוטור B10, והוא יהווה את אחיהם הקטן של ליפמוטור C16 והליפמוטור C11 (שלא משווקים בישראל) ושל ליפמוטור C10, דגם פנאי חשמלי נוסף של החברה שנמכר באירופה וגם כאן אצלנו בישראל. לחברה יש גם דגם סדאן חשמלי, ה-C01, איך אין בידינו מידע אם הוא צפוי להגיע לישראל או לא.

ליפמוטור הוא אכן מותג רכב סיני, אבל לא מעט מדגמיו מיועדים לשיווק מחוץ לגבולות הרפובליקה העממית, וכך גם במקרה של הרכב החדש. כל זה קורה הודות לשיתוף הפעולה והפיקוח של סטלנטיס, אחד מתאגידי הרכב הגדולים בעולם.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

מותג ליפמוטור הגיע לישראל לראשונה בשנת 2022, אז בייבוא של חברת מטרו-מוטור ששיווקה כאן את ליפמוטור T03, רכב מיני עירוני חשמלי. בהמשך היבוא עבר ממטרו לסמלת, שהשיקה בישראל דגם שני למותג, רכב הפנאי החשמלי, ליפמוטור C10, אליו הצטרף אח"כ גם הדגם המשודרג של ה-T03. מאז הגיע מותג ליפמוטור לישראל לפני כ-3 שנים ועד עתה, עלו 459 רכבים שלו על כבישי ישראל, רובם מדגם ה-T03.

היצע המוצרים של ליפמוטור בישראל נמתח היום בין שני קצוות רחוקים: מצד אחד ה-T03 שמחירו מתחיל מכ-90,000 ש"ח ומצד שני ה-C10 שמחירו מתחיל מ-170,000 ש"ח, כך שה-B10 שעשוי להצטרף אליהם כבר במהלך השנה הנוכחית יהווה ישדרג את המגוון המצומצם שמציע המותג הסיני ללקוח הישראלי.

ליפמוטור B10 מבט צד

בליפמוטור שואפים להתחרות ב-BYD ולא מתביישים בכך, אבל כמובן שמבחינת מספרים יש להם עוד דרך ארוכה ללכת כדי שיוכלו להציע חלופה רצינית למותג הסיני המוביל בעולם בכל מה שקשור לרכבים חשמליים – ואנחנו לא עושים פרסומת, פשוט תסתכלו על המספרים.

בסין, מוצע הליפמוטור B10 שיושב על פלטפורמת Leap 3.5 בלא פחות מ-5 וריאציות שונות, כולן גרסאות הנעה אחורית: גרסת "כניסה" עם מנוע חשמלי יחיד בעל הספק של 177 כ"ס ו-4 הנוספות עם מנוע חשמלי יחיד בעל הספק שגדל ל-214 כ"ס.

ליפמוטור B10 מגיע בשתי גרסאות סוללה: אחת בקיבולת של 56.2 קוט"ש שתפיק טווח נסיעה של כ-290 ק"מ בתנאי "אמת" ואחת בקיבולת של 67.1 קוט"ש שתפיק טווח נסיעה של כ-345 ק"מ בתנאי "אמת". על פי הנתונים, אפשר להעריך כי גרסאות הליפ-מוטור שיגיעו לישראל יהיו הגרסאות עם הסוללה וההספק הגדולים יותר, נתונים שמזכירים את האטו 3 של BYD, שמגיע עם מנוע חשמלי יחיד בהספק של 204 כ"ס וסוללה בקיבולת של כ-60 קוט"ש.

החברה מצהירה כי זמן טעינת הסוללה של ה-B10 עומד על כ-20 דקות טעינה מ-30% ל-80%, בעוד שמקובל למדוד את זמן הטעינה בין 10% ל-80%. כך שלא מדובר בביצועים מהירים במיוחד.

ליפמוטור B10 מבט צד

הליפמוטור B10 ממשיך את הקו העיצובי של אחיו הגדול, ה-C10, באריזה מוקטנת. ברמות הגימור היקרות יותר  מקבלים גם חיישן לידאר, שתפקידו לספק מידי למערכות ה-ADAS של הרכב, מערכות הנהיגה האוטונומית. בפנים מחכה תא נוסעים בעל 5 מקומות ישיבה, מסך תצוגה מרכזי גדול בגודל 14.6 אינטש ועוד תוספת של מסך תצוגה קטן יותר בגודל של 8.8 אינטש לנהג, משטחי טעינה אלחוטיים ועוד.

עם בסיס גלגלים שקצר ב-90 מ"מ (2,735 מ"מ מול 2,825 מ"מ), ה-B10 הוא כנראה הדגם שנכון יותר להציב בהשוואה ראש בראש מול ה-BYD אטו 3 – מצד שני, בגרסת הבסיס, ה-BYD אטו 3 (171,500 ש"ח) יקר יותר מה-C10 (כ-170,000 ש"ח), שמרווח ממנו כאמור ושניהם מציעים טווח נסיעה דומה של כ-420 ק"מ על פי תקן WLTP.

ליפמוטור B10 מבט קדמי

בעתיד צפוי להצטרף למערכה גם ה-BYD אטו 2, דגם פנאי חשמלי נוסף מבית יצרנית הרכב הסינית, כך שאין ספק שהסגמנט הזה רק הולך ומתחמם.

ליפמוטור מסכמים את שנת 2024 עם מסירות של 293,724 רכבים חדשים, תוצאה גבוהה יותר מהיעד של רבע מיליון רכבים אותו הציבה לעצמה החברה בתחילת השנה שעברה. יעד המכירות החדש ל-2025 כפול מזה של 2024, ועומד על חצי מיליון רכבים.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button