טויוטה מעדכנת את הרכב החשמלי הראשון שלה

האח הבכיר במשפחת דגמי הפנאי החשמליים של יצרנית הרכב היפנית מוצג מחדש לאחר עדכון מקיף.

בטויוטה לוחצים חזק על דוושת האנרגיה. היפנים הציגו גרסה מעודכנת של הרכב החשמלי הראשון שלהם (שעדיין בייצור), טויוטה bZ4X, את טויוטה C-HR פלוס, הגרסה החשמלית של ה-C-HR, אחד מדגמי הפנאי הפופולריים של טויוטה, את טויוטה FT-ME, רכב חשמלי עירוני קטן ואפילו רמזים לטנדר חשמלי חדש ואולי אפילו ג'יפ 4X4 חשמלי.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

ה-bZ4X נחשף לראשונה כקונספט בשנת 2021 יחד עם אחיו התאום, סובארו סולטרה – כעת, לאחר העדכון העיצובי שהקרוסאובר החשמלי של טויוטה מקבל, שמיישר קו עם העיצוב של ה-C-HR פלוס, הוא מאבד את תפקידו כאחיו התאום של הסובארו.

מתיחת פנים מקיפה

טויוטה bZ4X החדש גרסת 2025

בנוסף לעדכון העיצובי שמקבל ה-bZ4X, אליו ניתן לשים לב במיוחד כאשר מסתכלים על חלקו הקדמי של רכב הקרוסאובר החשמלי, יש לנו עוד לא מעט עדכונים נוספים.

היצע הגרסאות של ה-bZ4X מתרחב עם תוספת של גרסת הבסיס – גרסת הנעה קדמית נוספת עם סוללה בעלת קיבולת קטנה יותר (זהה לזו של ה-C-HR פלוס החשמלי החדש) שמצטרפת לשתי הגרסאות, גרסת הנעה קדמית וגרסת הנעה כפולה עם הסוללה הגדולה יותר.

בסה"כ, הטויוטה bZ4X החדש יהיה זמין ב-3 גרסאות:

  • הגרסה החדשה שמתווספת: גרסת הנעה קדמית עם מנוע חשמלי יחיד בעל הספק של כ-165 כ"ס וסוללה בקיבולת של 57.7 קוט"ש המפיקה טווח נסיעה של 445 ק"מ. 
  • ושתי הגרסאות הקיימות שמשתדרגות:
    • הראשונה שבהן היא גרסת הנעה קדמית עם מנוע חשמלי יחיד בעל הספק של 221 כ"ס וסוללה בקיבולת של 73.1 קוט"ש המפיקה טווח נסיעה של 573 ק"מ – עלייה קלה בקיבולת הסוללה בהשוואה לזו שבדגם היוצא (71.4 קוט"ש) ועלייה בטווח הנסיעה מ-516 ק"מ. 
    • השנייה היא גרסת ההנעה הכפולה של הטויוטה bZ4X, עם צמד מנועים חשמליים בעלי הספק משולב של 338 כ"ס, גם היא עם הסוללה הגדולה יותר מבין השתיים, שמפיקה טווח נסיעה של 520 ק"מ.

כמו תמיד, נזכיר שטווחי הנסיעה הנמדדים על ידי תקן המדידה (במקרה הזה על פי תקן WLTP שמקובל על פי  התקן האירופי), אינם משקפים את טווח הנסיעה ה"אמיתי" של הרכב. טווח הנסיעה של שלושת הגרסאות של רכב הקרוסאובר החשמלי של טויוטה צפוי לנוע בתנאי "אמת" בין 300 לגרסה עם הסוללה הקטנה, ועד ל-370 ק״מ בגרסאות עם הסוללה הגדולה יותר.

פנים הרכב וסביבת הנהג של טויוטה bZ4X החדש גרסת 2025

אל רשימת העדכונים של ה-bZ4X אפשר להוסיף גם הכפלה של ביצועי הטעינה הביתיים, מערכת לחימום הסוללה לפני טעינה, מה שאמור לתרום לביצועי טעינה טובים יותר, עדכון של מערכת המתלים לטובת שיפור חוויית הנסיעה, מסך 14 אינטש חדש בתא הנוסעים (12.3 אינטש בדגם היוצא) יכולת גרירה של משקל כפול מהדגם היוצא ועוד.

תוספת של גרסה נוספת במחיר אטרקטיבי יותר תאפשר לטויוטה להנגיש את הקרוסאובר החשמלי הבכיר שלה לקהלי יעד נוספים – אנחנו עדיין לא יודעים אם גרסה זו תגיע בסופו של דבר גם לישראל.

מאמרים נוספים

תגובה אחת

  1. לא הבנתי למה צריך לחמם את הסוללה,ידוע שצריך קירור של יתחמם, כידוע חום בטעינה מהירה במיוחד מזיק לסוללה, מעניין, מקווה לתשובה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button