
ב.מ.וו ממשיכה להשקיע במפעל שהיא מחזיקה בלייפציג, והשבוע היא חתמה על הסכם חכירה על שטח צמוד בגודל של 12 דונם. תחילה החברה תבנה על פני 8 דונם בלבד שישמשו עבור מתקן לסוללות עבור רכבים חשמליים ולבניין משרדים, כאשר הבנייה של שניהם אמורה להסתיים עד 2024, השנה בה החברה מתכננת להציג גם דגם חשמלי חדש – מיני קאנטרימן מחודשת בגרסה חשמלית.
הבנייה אמורה להתבצע בשלבים, כאשר בשלב הראשון ייבנו מחסן, בניין משרדים בעל שתי קומות ומנהרת העמסה. בסיום הבנייה שצפויה להגיע לסכום כולל של 108 מיליון דולר המתקן יספק מקומות עבודה לכ-500 עובדים.
כיום המפעל הקיים מייצר רכיבים אלקטרוניים עבור סוללות לרכבים החשמליים של החברה, וביניהם עבור הדגמים ב.מ.וו iX1, ב.מ.וו i5 ו-ב.מ.וו iX. מאז 2021 כושר הייצור של המפעל גדל מדי שנה והחל מהשנה הבאה במפעל יישמו את כל שלושת השלבים של ייצור סוללות במתח גבוה: ציפוי תאים, ייצור מודלים והרכבה. בהודעה שהחברה הגרמנית הוציאה לתקשורת היא הצהירה על כוונותיה שעד שנת 2026 אחת מתוך 3 מכוניות שנמכרות תהיה חשמלית מלאה, שאיפה שבאופן טבעי תגדיל את הצורך בסוללות ייעודיות לכך.
חושבים ירוק

עוד עולה מהודעת החברה כי המרלוג החדש שואף לטביעת רגל פחמנית מינימלית (בדומה לפתרונות יצירתיים נוספים מבית החברה), הוא צפוי לעמוד בתקנים סביבתיים מחמירים וההפעלה שלו לא תהיה מבוססת על דלקים מאובנים אלא על מערכות סולאריות שיותקנו על הגג ויפיקו כשלושה מגה-וואט בזמן פעילות שיא. סביב המתקן יושתלו יותר מ-5,700 שיחים ועצים חדשים והאולם יחומם על ידי משאבת חום.
בנוסף, הגג של בניין המשרדים יהיה גג ירוק, ולאורך החזית שלו מתכוונים לשתול עצים במיקומים אסטרטגיים במטרה לשמור על טמפרטורה נעימה בפנים כאשר מזג האוויר חם בחוץ. מעבר לכך, השטח המקיף את האזור יהיה מואר בעזרת אורות ידידותיים לחרקים ומקומות החנייה יהיו מצוידים בעמדות טעינה עבור מכוניות ומשאיות חשמליות.
עבור העיר לייפציג בניית המרלוג החדש היא דבר מבורך וכך גם משתמע מדברי ראש העיר, קלמס שולקה: "בימים אלה ייצור מכוניות חשמליות הוא חלק מה-DNA הכלכלי של לייפציג בדיוק כמו יריד הסחר. אנחנו שמחים שהמפעל הקיים הולך לגדול כעת ויתרה מכך, שהמתקן החדש יהיה ידידותי לסביבה. אנחנו שמחים לשתף פעולה עם ב.מ.וו."